ПЕРСОНАЛЬНИЙ САЙТ ВЧИТЕЛЯ ОСНОВ ЗДОРОВ'Я
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

.

 

ІНСТРУКЦІЯ

                       З ОХОРОНИ ПРАЦІ № __________

ДЛЯ ЗАСТУПНИКА ДИРЕКТОРА НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

1. Загальні положення.

1.1. Інструкція з охорони праці встановлює вимоги щодо безпеки діяльності заступника директора навчального  закладу.

1.2. Інструкція встановлює порядок безпечного ведення робіт заступника директора навчального закладу в приміщеннях, на території закладу освіти та інших місцях, де заступник директора  навчального  закладу виконує доручену йому роботу.

1.3. Інструкція з безпеки діяльності є обов’язковою для виконання заступником директора навчального закладу вимог з питань охорони праці відповідно до Закону України «Про охорону праці» і Кодексу законів «Про працю» України.

1.4. Відповідальність за розробку і контроль за виконанням адміністрацією інструкції з безпеки діяльності покладається на відповідального з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності закладу освіти.

1.5. Заступником директора навчального закладу призначаються  особи, які мають спеціальну педагогічну освіту, за станом здоров’я можуть виконувати відповідний вид роботи та пройшли навчання та відповідні інструктажі з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності.

1.6. Перед призначенням на роботу і періодично, один раз на рік, звступник директора навчального  закладу освіти повинен проходити медичний огляд.

1.7. Заступник директора навчального закладу один раз на три роки проходить навчання з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності з наступною перевіркою знань.

1.8. Керівник чи особа, призначена ним, проводить з працівником, який приймається на роботу, вступний інструктаж з охорони праці, знайомить з правилами внутрішнього розпорядку, із заходами щодо забезпечення належного рівня пожежної безпеки, санітарними правилами влаштування і утримання приміщення.

1.9. Перед допуском до роботи особа, призначена заступником директора навчального  закладу, проводить з працівником первинний інструктаж з охорони праці, знайомить його з умовами праці.

1.1.0 Повторний (періодичний) інструктаж з  з охорони праці для заствпника директора навчального закладу проводиться один раз на 6 місяців.

1.11. У разі виконання робіт, які не передбачені трудовою угодою або на які не оформлюються розпорядження чи інші документи, заступник директора навчального  закладу повинен одержати цільовий інструктаж на робочому місці.

1.12. Заступник директора навчального закладу повинен знати правила пожежної безпеки і вміти користуватися первинними засобами пожежогасіння (вогнегасниками).

Заступник директора навчального  закладу повинен мати навички в наданні першої (долікарської) допомоги.

1.13. Про виявленні несправності обладнання, устаткування, пристроїв, інші небезпечні прояви та нещасні випадки, які трапилися в приміщенні закладу освіти, заступник директора навчального закладу повинен повідомити адміністрацію.

 

2. Вимоги безпеки праці перед початком роботи.

2.1. Оглянути своє робоче місце, територію навчального закладу та кабінети з метою усунення виявлених небезпечних для життя та здоров’я факторів.

2.2. У разі виявлення порушень або несправностей, вжити заходів щодо їх усунення, а за потреби - повідомити начальника управління освіти.

 

3. Вимоги безпеки під час роботи.

3.1. Виконувати роботу згідно із своїми функціональними обов’язками.

Не залишати без нагляду своє робоче місце, коли обладнання підключено до електромережі (комп’ютер, електроприлади тощо).

3.3. Запобігати проникненню в навчальний заклад сторонніх осіб під час навчально-виховного процесу.

 

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи.

4.1. Перевірити своє робоче місце.

4.2. Відключити від електромережі електрообладнання.

4.3. Закрити вікна.

4.4. Перевірити справність телефонного зв’язку, наявність усіх ключів від закладу освіти для сторожа; чи зачинені на ключ усі кабінети, класні кімнати, наявність засобів пожежогасіння.

4.5. Про виявлені недоліки повідомити керівника навчального закладу.

 

5. Вимоги безпеки в аварійних та небезпечних ситуаціях.

5.1. При виявленні небезпечної ситуації (пожежа, землетрус, радіаційна безпека, неполадки в електрогосподарстві тощо) для вашого життя та життя співробітників заспокойтесь і заспокойте оточуючих. Оцініть важкість аварійної ситуації.

5.2. Не усувайте самі несправностей електромережі та електрообладнання, а вимкніть загальне електропостачання.

5.3. При виявленні пожежі заступник директора зобов’язаний негайно викликати пожежну частину, повідомити керівника закладу освіти (начальника управління освіти).

5.4. Вжити заходів згідно з планом евакуації на випадок пожежі, виробничих та природних явищ та вивести працівників, учнів, вихованців у небезпечне місце. Організувати роботу ДПД щодо збереження державного майна та цінних паперів.

5.5. При появі сторонньої особи, яка застосовує протиправні дії щодо вашої безпеки життєдіяльності або оточуючих, викличте міліцію.

5.6. У випадку травмування дітей або працівників під час навчально-виховного процесу закладу освіти необхідно звернутися до медичного працівника, викликати швидку допомогу або за потреби надати першу долікарську допомогу, письмово повідомити начальника районного управління освіти, створити комісію по розслідування нещасного випадку, видати акт за формами Н-2, Н-1 (Н-5), НТ (Н-5), наказ про підсумки розслідування, повідомлення про наслідки нещасного випадку.

5.7. Дії керівника закладу при наданні першої долікарської допомоги.

Надання першої медичної допомоги треба починати з оцінки загального стану потерпілого і на підставі цього скласти думку про характер пошкодження.

1. У разі різкого порушення або відсутності дихання, зупинки серця негайно зробити штучне дихання та зовнішній масаж серця, викликати швидку медичну допомогу.

2. Дії при ураженні електричним струмом:

• необхідно звільнити потерпілого від дії електричного струму, відключивши електрообладнання від джерела живлення, а при неможливості відключення - відтягнути його від струмоведучих частин за одяг або застосувавши підручний ізоляційний матеріал;

• за відсутності у потерпілого дихання і пульсу необхідно робити йому штучне дихання і непрямий (зовнішній) масаж серця, звернувши увагу на зіниці. Розширені зіниці свідчать про різке погіршення кровообігу мізку. При такому стані оживлення необхідно починати негайно, після чого викликати швидку медичну допомогу.

3. Дії при пораненні:

• для надання першої допомоги при пораненні необхідно розкрити індивідуальний пакет, накласти на рану стерильний перев’язувальний матеріал і зав’язати її бинтом;

• якщо індивідуального пакету немає, то для перев’язки необхідно використати чисту носову хустинку, чисту полотняну ганчірку тощо. На те місце ганчірки, що приходиться безпосередньо на рану, бажано накапати декілька капель настойки йоду, щоб одержати пляму розміром більше рани, а після цього накласти ганчірку на рану.

4. Дії при переломах, вивихах, ударах, розтягненні:

• при переломах і вивихах кінцівок необхідно пошкоджену кінцівку укріпити шиною, фанерною пластинкою, палицею, картоном або іншим подібним предметом. Пошкоджену руку можна також підвісити за допомогою перев’язки або хустки до шиї і прибинтувати до тулуба;

• при передбачуваному переломі черепа (несвідомий стан після удару голови, кровотеча з вух або рота) необхідно прикласти до голови холодний предмет (грілку з льодом або снігом, чи холодною водою) або зробити холодну примочку;

• при підозрі перелому хребта необхідно потерпілого покласти на дошку, не підіймаючи його, чи повернути потерпілого на живіт обличчям у низ, наглядаючи при цьому, щоб тулуб не перегинався з метою уникнення ушкодження спинного мозку;

• при переломі ребер, ознакою якого є біль при диханні, кашлю, чханні, рухах необхідно туго забинтувати груди чи стягнути їх рушником під час видиху.

5. Дії при теплових опіках:

• при опіках вогнем,- парою, гарячими предметами ні в якому разі не можна відкривати пухирі, які утворюються, та перев’язувати опіки бинтом;

• при опіках першого ступеня (почервоніння) обпечене місце обробляють ватою, змоченою етиловим спиртом; при опіках другого ступеня (пухирі) обпечене місце обробляють спиртом, 3 % марганцевим розчином або 4 % розчином таніну;

• при опіках третього ступеня (зруйнування шкіряної тканини) накривають рану стерильною пов’язкою та викликають лікаря.

6. Дії при кровотечі:

• для того, щоб зупинити кровотечу, необхідно підняти поранену кінцівку вверх, кровоточиву рану закрити перев’язувальним матеріалом (із пакета), складеним у клубочок, придавити її зверху, не торкаючись самої рани, потримати протягом 4

• при сильній кровотечі, яку не можна зупинити пов’язкою, застосовується здавлювання кровоносних судин, які живлять поранену область, за допомогою згинання кінцівок у суглобах, а також пальцями, джгутом або закруткою; при великій кровотечі необхідно терміново викликати лікаря.

 

ІНСТРУКЦІЯ

З ОХОРОНИ ПРАЦІ № __________

ДЛЯ ПЕДАГОГА-ОРГАНІЗАТОРА

  1. Загальні положення

1.1. Інструкція з безпеки діяльності встановлює вимоги безпеки діяльності педагога-організатора відповідно до учасників виховного процесу.

1.2. Вимоги інструкції з безпеки діяльності є обовۥязковими для виконання педагогом-організатором відповідно до Закону України «Про охорону праці» і Кодексу законів України про працю.

1.3. Педагог-організатор призначається з числа осіб, які мають спеціальну педагогічну освіту і за станом здоровۥя можуть виконувати відповідальний вид роботи.

1.4. Педагог-організатор організовує та створює здорові та безпечні умови під час організації дозвілля учнів, шкільних та позашкільних виховних заходів, екскурсій.

1.5. Перед призначенням на роботу та один раз на рік педагог-організатор повинен проходити медичний огляд, навчання з електробезпеки;  один раз на три роки проходить  навчання з питань охорони праці (безпеки життєдіяльності) з наступною перевіркою знань.

1.6. Директор школи або особа, призначена ним, проводить з педагогом-організатором, який приймається на роботу, вступний і первинний інструктажі з охорони праці, пожежної безпеки, знайомить з правилами внутрішнього розпорядку школи, Санітарними правилами улаштування й утримування школи. Повторний інструктаж з охорони праці проводиться один раз на 6 місяців.

1.7. Педагог-організатор повинен знати правила пожежної безпеки і вміти користуватися первинними засобами пожежогасіння (вогнегасниками).

1.8. Педагог-організатор повинен мати навички надання першої (долікарської) допомоги. У разі нещасного випадку, захворювання педпрацівника чи учня необхідно викликати медпрацівника, повідомити адміністрацію школи.

1.9. При виявленні несправності обладнання, устаткування, пристроїв,  нещасного випадку заступник директора повинен повідомити адміністрацію  школи.

1.10. Педагогу-організатору не дозволяється приносити  в навчальний заклад речі, які не використовуються під навчально-виховного процесу: предмети, що колються, ріжуться, сірники, запальнички, аерозольні балончики з різними наповнювачами, вибухонебезпечні предмети, різко пахучі парфуми, хімічні речовини тощо.

 

  1. Вимоги безпеки праці перед початком роботи

Педагог-організатор перед початком роботи:

2.1. Отримує на вахті ключі від приміщення, де буде проводитись захід,  впевнюється у відповідності приміщення вимогам безпеки та санітарно – гігієнічним правилам:

2.1.1. перевіряє стан  дверей, вікон, підлоги, обладнання (наявність пошкоджень, які заважають переміщенню), освітлення;

2.1.2. впевнюється у   справності  всіх електроприладів, що використовуються під час проведення виховного процесу;

2.1.3. приводить у порядок робоче місце, не захаращує  його зайвими предметами, що не використовуються під час заходу;

2.1.4. одяг та взуття педагога-організатора відповідає санітарно-гігієнічним вимогам  і не створює загрозу життю та здоров’ю всіх учасників навчально-виховного процесу.

 2.2. У разі виявлення незначних порушень вимог безпеки педагог-організатор робить запис у журналі адміністративно-громадського контролю, якщо порушення не можуть бути усунені негайно.

2.3. У разі встановлення грубих порушень вимог безпеки негайно повідомляє адміністрацію школи і не розпочинає виховний захід в даному приміщенні до ліквідації порушень.

2.4. При використанні аудіо, відеоапаратури тощо перевіряє її справність, надійність установлення апаратури та проведення електропроводки.

2.5. Провітрює приміщення.

2.6. Перевіряє освітлення.

2.7. Перед початком заходу чітко визначає порядок i правила безпечного проведення всіх його етапів.

2.8. Готує матеріали та обладнання необхідне для проведення заходу.

2.9. Забороняється приносити до місця проведення заходу будь-які пристрої, речовини чи предмети, які можуть становити небезпеку для оточуючих.

2.10.Педагог-організатор не допускає знаходження учнів у приміщенні без нагляду до початку заходу.

2.11. Проводить інструктаж з техніки безпеки та попередження дитячого травматизму перед проведенням масових заходів як у приміщенні школи так і  за її межами з реєстрацією у класному журналі та у спеціальному журналі      реєстрації « Інструктажів з питань безпеки життєдіяльності для учнів».

2.12. Перед проведенням екскурсій педагог-організатор:

  • ознайомлюється із загальною характеристикою об’єкта  екскурсії,   її  маршрутом і правилами безпеки, яких необхідно дотримуватися під час проведення екскурсії;
  •  кількість учнів, які одночасно беруть участь в екскурсії, не повинна перевищувати 25 чоловік;
  • вирушаючи на екскурсію з учнями, педагог-організатор має при собі дорожню аптечку першої допомоги та питну воду;
  • перевіряє одяг та предмети, що беруть учні. Не допускає наявність предметів, що створюють небезпеку під час проведення екскурсії;
  • перед проведенням екскурсії проводить бесіду про попередження дитячого        травматизму, робить перекличку учнів і відмічає присутніх.
  1. Вимоги безпеки під час роботи

3.1. Уживає необхідних заходів щодо створення безпечних і нешкідливих умов, виконання санітарно-гігієнічних норм і вимог з охорони праці під час проведення позакласних і позашкільних заходів.

3.2. Організовує профілактичну роботу серед вихованців, учнів з охорони праці під час навчально-виховного процесу.

3.3. Забезпечує безпечний стан робочих місць, обладнання, приладів, інструментів тощо під час навчально-виховного  процесу.

3.4. Веде профілактичну роботу з охорони праці серед вихованців, учнів.

3.5. Постійно перебуває разом з учнями. Не залишає  учнів самих в кабінеті, актовій залі або у місці позашкільного заходу.

3.6. Користується під час проведення заходів тільки безпечними засобами та пристроями, які передбачені нормативними положеннями, які стоять на інвентарному обліку в навчальному закладі та знаходяться у справному стані.

3.7. Під час використання технічних засобів дотримується інструкцій з їх експлуатації та правил електробезпеки:

  • вмикає електричні прилади (телевізор, комп’ютер, магнітофон тощо) використовуючи лише справні розетки та вилки;
  •  при виявленні пошкоджень електричного дроту, несправної вилки чи розетки не користується електроприладами. Не торкається до оголених  дротів руками;
  • вмикає їх в мережу лише сухими руками;
  • користується лише справними електроприладами .

3.8. Не  використовує під час  заходів колючі, ріжучі предмети, сірники, запальнички, легкозаймисті речовини, аерозольні балончики з різними наповнювачами, вибухонебезпечні предмети, різко пахучі парфуми, хімічні речовини тощо.

3.9. Слідкує за освітленням, щоб світло, що сліпить, при довготривалій, напруженій роботі може призвело до порушення зору.

3.10. Контролює виконання  і  дотримання  норм пожежної безпеки учнями.

3.11. Уважний до самопочуття учнів i y разі отримання скарги забезпечує негайне надання медичної допомоги, доводить це до відома класного керівника, медичного працівника або директора школи.

3.12. Під час проведення масових заходів:

  • слідкує, щоб усі запасні виходи були відкритими і вільними для переміщення;
  • контролює вихід з приміщення, щоб не було давки;
  • розміщує глядачів таким чином, щоб попередити зіткнення у проходах, виходах та входах.

3.13. Під час проведення екскурсій:

  • слідкує за посадкою та висадкою дітей з громадського транспорту: посадку здійснюють групами під керівництвом  педагога-організатора, класного  керівника, вчителів. При цьому у транспортні засоби  входять  спочатку  учні,  а      потім особа, яка ними керує. У такому самому порядку здійснюється висадка учнів з транспортного засобу;
  • контролює під час екскурсій якість питної води, збирання будь-яких ягід, грибів, прийом їжі. Пропонує заздалегідь взяти з собою питну воду та їжу гарантованої якості;
  • проводить періодичні переклички і відмічає присутніх учнів;
  • забороняє під час екскурсій на вулиці, в парку, на стадіоні,   в лісі,    учням знімати головні убори, знімати взуття і ходити босоніж.

 

  1. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1. Педагог-організатор:

  • перевіряє стан здоров’я учнів на кінець заходу та відповідно до результату вживає необхідних дій;
  • забезпечує організований вихід учасників заходу з приміщення;
  • пересвідчується, що всі учні покинули приміщення, забравши особисті речі;
  • відкриває фрамуги для провітрювання  приміщення;
  • відключає обладнання, яке використовувалось;
  • прибирає робоче місце, складає електричні дроти, щоб вони не заважали учасникам навчально-виховного процесу;
  • звільняє приміщення.

4.2. Якщо стан робочого місця або обладнання становить загрозу життю та здоров’ю будь-якого учасника навчально-виховного процесу, педагог-організатор вживає заходів, щоб запобігти доступ учнів та вчителів у небезпечне місце та негайно повідомити адміністрацію.

4.3. Не залишає учнів у навчальному кабінеті після закінчення робот без нагляду.

4.4. Прибирає все обладнання, яке використовувалось під час виховного процесу, розміщує згідно з правилами  зберігання.

4.5. Прибирає робоче місце від особистих речей.

4.6. Залишає приміщення у належному  санітарному стані.

4.7. При виході з приміщення перевіряє, чи вимкнені електроприлади, світло, чи зачинені вікна.

4.8. Замикає  приміщення кабінету на ключ, здає його на вахту під підпис.

4.9. По закінченню екскурсії:

  • перед відправленням   у  зворотній шлях, педагог-організатор виводить усіх учнів з об’єкта екскурсії і перевіряє наявність їх за списком;
  • після повернення з екскурсії ще раз перевіряють учнів за списком.
  1. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях.

5.1.У разі будь-якої аварійної ситуації педагог-організатор в першу чергу забезпечує безпеку дітей.

5.2. До аварійних ситуацій відносять:

  • несправність захисної системи, коротке замикання електромережі, електричних приладів, перевантаження електричної системи кабінету, вигорянні ізоляції, різке, непередбачене падіння напруги у мережі кабінету;
  • виникнення джерела вогню із-за порушень пожежної безпеки;
  • отримання травми одним із учасників навчально-виховного процесу;
  • ураження електричним струмом.

5.3. В аварійній ситуації педагог-організатор виявляє розсудливість, врівноваженість та діє чітко за інструкцією, не вносячи паніки та нервозності серед учасників навчально-виховного процесу. Евакуює дітей, перераховує їх за списком в безпечному місці.

5.4. У разі аварійних ситуацій пов’язаних з коротким замиканням електропроводки, займання ізоляції необхідно:

  • негайно відключає електроприлади;
  • у випадку травмування відводить постраждалого в медпункт, або надає першу (долікарську) медичну допомогу і забезпечує надання допомоги лікарем;
  • сповіщає адміністрацію навчального закладу.

5.5.У разі виникнення пожежі або загорання педагог-організатор:

  • організує евакуацію учнів з приміщення згідно з «Порядком евакуації учнів у навчальному закладі»;
  • повідомляє адміністрацію закладу освіти;
  • при необхідності викликає пожежну команду за телефоном 101;
  • вимикає електроприлади;
  • зачиняє вікна і двері, щоб вогонь не поширювався в сусідні приміщення.

5.6. При виявленні пошкодження життєзабезпечення (електрика, водопровід, каналізація, опалення) або задимлення приміщення повідомляє адміністрацію закладу.

5.7. Педагог-організатор вживає заходів для збереження життя і здоров’я учнів, працівників закладу освіти та власного життя у разі виникнення аварійних ситуацій і не ставить власними діями загрозу життю і безпеці людей.

Слід пам’ятати, телефони екстрених служб: 101 – пожежна служба; 102 – міліція;

103 – швидка допомога.

5.8. Надання першої медичної допомоги треба починати з оцінки загального стану потерпілого і на підставі цього скласти думку про характер пошкодження.

1. У разі різкого порушення або відсутності дихання, зупинки серця негайно зробити штучне дихання та зовнішній масаж серця, викликати швидку медичну допомогу.

2. Дії при ураженні електричним струмом:

• необхідно звільнити потерпілого від дії електричного струму, відключивши електрообладнання від джерела живлення, а при неможливості відключення - відтягнути його від струмоведучих частин за одяг або застосувавши підручний ізоляційний матеріал;

• за відсутності у потерпілого дихання і пульсу необхідно робити йому штучне дихання і непрямий (зовнішній) масаж серця, звернувши увагу на зіниці. Розширені зіниці свідчать про різке погіршення кровообігу мізку. При такому стані оживлення необхідно починати негайно, після чого викликати швидку медичну допомогу.

3. Дії при пораненні:

• для надання першої допомоги при пораненні необхідно розкрити індивідуальний пакет, накласти на рану стерильний перев’язувальний матеріал і зав’язати її бинтом;

• якщо індивідуального пакету немає, то для перев’язки необхідно використати чисту носову хустинку, чисту полотняну ганчірку тощо. На те місце ганчірки, що приходиться безпосередньо на рану, бажано накапати декілька капель настойки йоду, щоб одержати пляму розміром більше рани, а після цього накласти ганчірку на рану.

4. Дії при переломах, вивихах, ударах, розтягненні:

• при переломах і вивихах кінцівок необхідно пошкоджену кінцівку укріпити шиною, фанерною пластинкою, палицею, картоном або іншим подібним предметом. Пошкоджену руку можна також підвісити за допомогою перев’язки або хустки до шиї і прибинтувати до тулуба;

• при передбачуваному переломі черепа (несвідомий стан після удару голови, кровотеча з вух або рота) необхідно прикласти до голови холодний предмет (грілку з льодом або снігом, чи холодною водою) або зробити холодну примочку;

• при підозрі перелому хребта необхідно потерпілого покласти на дошку, не підіймаючи його, чи повернути потерпілого на живіт обличчям у низ, наглядаючи при цьому, щоб тулуб не перегинався з метою уникнення ушкодження спинного мозку;

• при переломі ребер, ознакою якого є біль при диханні, кашлю, чханні, рухах необхідно туго забинтувати груди чи стягнути їх рушником під час видиху.

5. Дії при теплових опіках:

• при опіках вогнем,- парою, гарячими предметами ні в якому разі не можна відкривати пухирі, які утворюються, та перев’язувати опіки бинтом;

• при опіках першого ступеня (почервоніння) обпечене місце обробляють ватою, змоченою етиловим спиртом; при опіках другого ступеня (пухирі) обпечене місце обробляють спиртом, 3 % марганцевим розчином або 4 % розчином таніну;

• при опіках третього ступеня (зруйнування шкіряної тканини) накривають рану стерильною пов’язкою та викликають лікаря.

6. Дії при кровотечі:

• для того, щоб зупинити кровотечу, необхідно підняти поранену кінцівку вверх, кровоточиву рану закрити перев’язувальним матеріалом (із пакета), складеним у клубочок, придавити її зверху, не торкаючись самої рани, потримати протягом 4

• при сильній кровотечі, яку не можна зупинити пов’язкою, застосовується здавлювання кровоносних судин, які живлять поранену область, за допомогою згинання кінцівок у суглобах, а також пальцями, джгутом або закруткою; при великій кровотечі необхідно терміново викликати лікаря.

 

ІНСТРУКЦІЯ

З ОХОРОНИ ПРАЦІ № __________

ДЛЯ СЕКРЕТАРЯ-ДРУКАРКИ

 

1. Загальні вимоги безпеки
1.1. Секретар-друкарка  повідомляє свого безпосереднього керівника при будь-якій ситуації, загрозливою життю і здоров'ю людей, про кожний нещасний випадок, який стався  на виробництві, про погіршення стану свого здоров'я, у тому числі про прояв ознак гострого захворювання.
1.2. Небезпечними і шкідливими факторами для секретаря-друкарки  можуть бути:
•  характер роботи;
• виконання роботи, пов'язаної з перевезенням та зберіганням документів.
1.3. Секретар-друкарка зобов'язана дотримуватися правил внутрішнього розпорядку.
1.4. У випадках травмування і несправностей в устаткуванні секретар-друкарка негайно припиняє роботу і повідомляє своєму безпосередньому начальникові про те, що трапилося, надає собі або іншому працівнику першу долікарську допомогу та організовує, при необхідності, доставку до закладу охорони здоров'я.
1.5. Секретар-друкарка зобов'язана знати та дотримуватися правил особистої гігієни:
• Приходити на роботу в чистому одязі і взуття;
• Постійно стежити за чистотою тіла, рук, волосся;
• Мити руки з милом після відвідування туалету, дотику з забрудненими предметами, після закінчення роботи.
1.6. Забороняється зберігати на своєму робочому місці пожежо та вибухонебезпечні речовини.
1.7. З огляду на  характер роботи, співробітники повинні приходити на роботу в зручному одязі і взутті, відповідної сезону.
1.8. За порушення (невиконання) вимог нормативних актів про охорону праці секретар-друкарка  залучається до дисциплінарної, а у відповідних випадках - матеріальної та кримінальної відповідальності в порядку, встановленому законодавством.
1.9. На робочому місці секретар-друкарка отримує первинний інструктаж з безпеки праці та проходить:  навчання пристрою і правил експлуатації використовуваного устаткування; перевірку знань з електробезпеки (при використанні устаткування, що працює від електричної мережі), теоретичних знань і набутих навичок безпечних способів роботи.
1.10. Під час роботи секретар-друкарка проходить:
• Повторний інструктаж з безпеки праці на робочому місці -  один раз на півроку.
2. Вимоги безпеки перед початком роботи
2.1. Забрати з кишень шпильки, голки, які б'ються і гострі предмети.
2.2. Підготувати робочу зону для безпечної роботи:
• Перевірити оснащеність робочого місця, справність обладнання, електропроводки на видимі пошкодження. При несправності повідомити безпосередньому керівникові.
• Перевірити зовнішнім оглядом достатність освітлення і справність вимикачів і розеток.
3. Вимоги безпеки під час роботи
3.1. Виконувати тільки ту роботу, по якій пройшов навчання, інструктаж з охорони праці і до якої допущений працівником, відповідальним за безпечне виконання робіт.
3.2. Не доручати свою роботу стороннім особам.
3.3. Під час знаходження на робочому місці секретар-друкарка не повинна здійснювати дії, які можуть спричинити за собою нещасний випадок:
• Не гойдатися на стільці;
• Не торкатися оголених проводів;
• Не працювати на обладнанні мокрими руками;
• Не розмахувати гострими і ріжучими предметами.
3.4. Дотримуватися правил переміщення в приміщенні і на території організації, користуватися тільки встановленими проходами. Не захаращувати встановлені проходи і проїзди.
3.5. З огляду на  характер роботи, секретар-друкарка повинна знати і виконувати ПДР, дотримуватися заходів безпеки при користуванні громадським транспортом.
3.6. Зберігати документацію в шафах у спеціально обладнаному кабінеті.
3.7. Внаслідок того, що більша частина часу присвячена роботі на комп'ютері, необхідно кожні дві години, відволікатися і робити перерву 15 хвилин, для зниження стомлюваності загальнофізичного характеру.
4. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
4.1. В аварійній обстановці слід сповістити про небезпеку оточуючих людей і діяти відповідно до плану ліквідації аварій.
4.2. У разі виникнення спалаху або пожежі, необхідно негайно повідомити про це в пожежну частину, окриком попередити оточуючих людей і вжити заходів для гасіння пожежі.
4.3. При травмуванні, отруєнні або раптовому захворюванні припинити роботу і звернутися за допомогою до медичного  працівника, а в разі його відсутності надати собі або іншим постраждалим першу долікарську медичну допомогу і повідомити про те, що трапилося безпосередньому керівнику, далі діяти за його вказівкою.

Надання першої медичної допомоги треба починати з оцінки загального стану потерпілого і на підставі цього скласти думку про характер пошкодження.

1. У разі різкого порушення або відсутності дихання, зупинки серця негайно зробити штучне дихання та зовнішній масаж серця, викликати швидку медичну допомогу.

2. Дії при ураженні електричним струмом:

• необхідно звільнити потерпілого від дії електричного струму, відключивши електрообладнання від джерела живлення, а при неможливості відключення - відтягнути його від струмоведучих частин за одяг або застосувавши підручний ізоляційний матеріал;

• за відсутності у потерпілого дихання і пульсу необхідно робити йому штучне дихання і непрямий (зовнішній) масаж серця, звернувши увагу на зіниці. Розширені зіниці свідчать про різке погіршення кровообігу мізку. При такому стані оживлення необхідно починати негайно, після чого викликати швидку медичну допомогу.

3. Дії при пораненні:

• для надання першої допомоги при пораненні необхідно розкрити індивідуальний пакет, накласти на рану стерильний перев’язувальний матеріал і зав’язати її бинтом;

• якщо індивідуального пакету немає, то для перев’язки необхідно використати чисту носову хустинку, чисту полотняну ганчірку тощо. На те місце ганчірки, що приходиться безпосередньо на рану, бажано накапати декілька капель настойки йоду, щоб одержати пляму розміром більше рани, а після цього накласти ганчірку на рану.

4. Дії при переломах, вивихах, ударах, розтягненні:

• при переломах і вивихах кінцівок необхідно пошкоджену кінцівку укріпити шиною, фанерною пластинкою, палицею, картоном або іншим подібним предметом. Пошкоджену руку можна також підвісити за допомогою перев’язки або хустки до шиї і прибинтувати до тулуба;

• при передбачуваному переломі черепа (несвідомий стан після удару голови, кровотеча з вух або рота) необхідно прикласти до голови холодний предмет (грілку з льодом або снігом, чи холодною водою) або зробити холодну примочку;

• при підозрі перелому хребта необхідно потерпілого покласти на дошку, не підіймаючи його, чи повернути потерпілого на живіт обличчям у низ, наглядаючи при цьому, щоб тулуб не перегинався з метою уникнення ушкодження спинного мозку;

• при переломі ребер, ознакою якого є біль при диханні, кашлю, чханні, рухах необхідно туго забинтувати груди чи стягнути їх рушником під час видиху.

 

5. Дії при теплових опіках:

• при опіках вогнем,- парою, гарячими предметами ні в якому разі не можна відкривати пухирі, які утворюються, та перев’язувати опіки бинтом;

• при опіках першого ступеня (почервоніння) обпечене місце обробляють ватою, змоченою етиловим спиртом; при опіках другого ступеня (пухирі) обпечене місце обробляють спиртом, 3 % марганцевим розчином або 4 % розчином таніну;

• при опіках третього ступеня (зруйнування шкіряної тканини) накривають рану стерильною пов’язкою та викликають лікаря.

 

6. Дії при кровотечі:

• для того, щоб зупинити кровотечу, необхідно підняти поранену кінцівку вверх, кровоточиву рану закрити перев’язувальним матеріалом (із пакета), складеним у клубочок, придавити її зверху, не торкаючись самої рани, потримати протягом 4

• при сильній кровотечі, яку не можна зупинити пов’язкою, застосовується здавлювання кровоносних судин, які живлять поранену область, за допомогою згинання кінцівок у суглобах, а також пальцями, джгутом або закруткою; при великій кровотечі необхідно терміново викликати лікаря.

4.4. У ситуаціях, які загрожують життю та здоров'ю - покинути небезпечну ділянку.
5. Вимоги безпеки після закінчення роботи
5.1. Провести прибирання робочого місця.
5.2. Перевірити протипожежний стан кабінету.
5.3. Закрити вікна, світло, закрити двері.

 

 

 

 

 

 

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz